Skip to main content Skip to main navigation

Publikationen

Seite 1 von 2.

  1. Metaverse als Business Chance – Perspektiven aus der Wirtschaftsinformatik

    In: Wirtschaftsinformatik & Management (WuM), Pages 1-9, Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH, Wiesbaden, 6/2023.

  2. Miles Al Mehdawi; Tobias Dreesbach; Henning Gösling; Marcel Brinkmann

    Investigating the Use of Augmented Reality and Machine Learning in Electrical Engineering Courses

    In: Milad Mirbabaie (Hrsg.). Wirtschaftsinformatik 2023 Proceedings. Internationale Tagung Wirtschaftsinformatik (WI-2023), September 18-21, …

  3. Tobias Dreesbach; Jan Beinke; Arne Dethloff; Fabian van Dülmen; Oliver Thomas

    Impact and Limitations of AR-Based Guidance for Assembly Workers

    In: Jeffrey Voas (Hrsg.). IEEE Computer, IEEE Computer Society, 2023.

  4. VR-Splines - Entwicklung eines Virtual-Reality-Prototyps für den Mathematikunterricht

    In: Wirtschaftsinformatik 2022 Proceedings. Internationale Tagung Wirtschaftsinformatik (WI-2022), February 21-23, Nürnberg, Germany, 2022.

  5. Matthias Berg; Tobias Dreesbach; Katharina Bonaventura; Julia Knopf; Oliver Thomas

    Modellierung von Lernprozessen für Augmented-Reality-Brillen in der technischen Aus- und Weiterbildung

    In: DeLFI Poster. DeLFI Workshops (DeLFI-WS), DIGITALE LEHRE NACHHALTIG GESTALTEN, September 12-14, Karlsruhe, Germany, GI Fachgruppe …

  6. Tobias Dreesbach; Matthias Berg; Henning Gösling; Tobias Walter; Oliver Thomas; Julia Knopf

    A Methodology to Enhance Learning Processes with Augmented Reality Glasses

    In: Wirtschaftsinformatik 2021 Proceedings. Internationale Tagung Wirtschaftsinformatik (WI-2021), March 9-11, Duisburg / Essen, Germany, WI2021, …

  7. Linking Augmented Reality with Peer Tutoring in Vocational Learning Environments: A Multi-Agent-Based Approach

    In: ECIS 2021 Research-in-Progress Papers. European Conference on Information Systems (ECIS), June 14-16, Marrakech/Virtual, Morocco, AIS eLibrary, …