Skip to main content Skip to main navigation

Publikationen

Zeige Ergebnisse 71 bis 80 von 589
  1. Christoph Igel; Roberta Sturm

    Online-Portal für zukünftige Unternehmensberater im IT-, HR- und eLearning-Umfeld.

    In: IM - Fachzeitschrift für Information Management & Consulting, Vol. 26(3). Pages 71-75, IMC, Saarbrücken, 2011.

  2. Roberta Sturm; Christoph Igel

    Learning Management an Hochschulen: Plädoyer für eine prozessorientierte Betrachtung am Beispiel der Einführung von CLIX Campus im Saarland.

    In: A. Degkwitz; F. Klapper (Hrsg.). Prozessorientierte Hochschule. Allgemeine Aspekte und Praxisbeispiele. Pages 146-154, Bock & Herchen, 2011.

  3. X. Tan; Carsten Ullrich; Rui-Min Shen

    From Europe to China: Adapting Courseware Generation to a Different Educational Context.

    In: Sabine Graf; Fuhua Kinshuk; Rory McGreal (Hrsg.). Intelligent and Adaptive Learning Systems: Technology Enhanced Support for Learners and …

  4. Christoph Igel; Roberta Sturm; Patrick Walther

    Learn & Go: Mobile Learning Management auf Basis von Webservices.

    In: IM - Fachzeitschrift für Information Management & Consulting, Vol. 4, Pages 80-84, 2011.

  5. W. Knopp; R. Ziegler; F. Walcher; Christoph Igel

    e-Learning- Möglichkeiten einer interuniversitären Plattform.

    In: Orthopädische Nachrichten, No. 10, Pages 43-44, 2011.

  6. Ido Roll; Vincent Aleven; Bruce McLaren; Kenneth R. Koedinger

    Improving students´ help-seeking skills using metacognitive feedback in an intelligent tutoring system.

    In: Learning and Instruction, Vol. 21, No. 2, Pages 267-280, Elsevier, 2011.

  7. Bruce McLaren; Krista E. DeLeeuw; Richard E. Mayer

    Polite web-based intelligent tutors: Can they improve learning in classrooms?

    In: Computers & Education - An International Journal, Vol. 56, No. 3, Pages 574-584, Elsevier, 2011.

  8. Bruce McLaren; Krista E. DeLeeuw; Richard E. Mayer

    A politeness effect in learning with web-based intelligent tutors.

    In: International Journal of Human-Computer Studies, Vol. 69, No. 1-2, Pages 70-79, Elsevier, 2011.

  9. Christoph Igel; Roberta Sturm

    Vom Mobile Learning zum Ubiquitous Advertising: Wie Innovationstechnologien die Marketingstrategien der Zukunft stimulieren werden.

    In: Andreas Hebbel-Seeger; Philipp Riehm (Hrsg.). Kunde 2.0 - Wie Unternehmen Social Media nutzen. Pages 35-48, Erich Schmidt Verlag, Berlin, 2011.

  10. Martin Friedrich; Martin Wolpers; Rui-Min Shen; Carsten Ullrich; Ralf Klamma; Dominik Renzel; Anja Richert; Bodo von der Heiden

    Early Results of Experiments with Responsive Open Learning Environments.

    In: Journal of Universal Computer Science (JUCS), Vol. 17, No. 3, Pages 451-471, 2011.