Skip to main content Skip to main navigation
Personen vor Bildschirm, überlegend© Adobe Stock

Educational Technology Lab

Projects

Page 2 of 12.

  1. CONNECT_ED - Entwicklung eines intelligenten Kollaborationsdienstes zur Unterstützung der KI-basierten Zusammenarbeit zwischen RD und ZNA

    The goal of the CONNECT_ED joint project is to improve emergency medical, organizational and administrative processes in the preclinical and clinical phases of emergency care by implementing an…

  2. SDE - Smart Dialogue Engine - AI model for controlling the dialog behavior of digital telephone assistants

    The aim of the project is to research an AI model (Smart Dialogue Engine, SDE) that better adapts the dialogue behavior (course, choice of words, prosody) of telephone-based language assistants to the…

  3. ENSURE - Entwicklung smarter Notfall-Algorithmen durch erklärbare KI-Verfahren

    ENSURE aims at the possibilities of ensuring a high process and outcome quality of emergency care by using an expert system to support emergency physicians in diagnosis and initial therapy. The expert…

  4. KIBB - Gutachten KI-gestützte Bildung in Deutschland mit Fokus auf berufliche Aus- und Weiterbildung

    Für das Monitoringprojekt "Anwendungspotenziale und Herausforderungen von künstlicher Intelligenz in der Bildung" am Büro für Technikfolgen-Abschätzung beim Deutschen Bundestag (TAB) erstellt das…

  5. VoluProf - Photo und Audiorealistische*r Volumetrische*r Mixed Reality Professor*in für omnipräsente und nutzeroptimierte Lehre

    VoluProf implements an application that integrates the most realistic and interactive image possible, as well as the teacher's language, into an MR environment (e.g. in the user's living room). The…

To top

Management

Prof. Dr. Niels Pinkwart

Deputy Head:
Susan Beudt

Deputy in commercial-administrative matters:
Michael Dietrich

Contact


Phone: +49 30 23895 0

Deutsches Forschungszentrum für Künstliche Intelligenz GmbH (DFKI)
Educational Technology Lab
Alt-Moabit 91 C
10559 Berlin
Germany