Skip to main content Skip to main navigation
Personen vor Bildschirm, überlegend© Adobe Stock

Educational Technology Lab

Publications

Page 3 of 30.

  1. Johannes Schleiss; Dana-Kristin Mah; Katrin Böhme; David Fischer; Janne Mesenhöller; Benjamin Paaßen; Sabrina Schork; Johannes Schrumpf

    Künstliche Intelligenz in der Bildung. Drei Zukunftsszenarien und fünf Handlungsfelder

    Diskussionspapier, KI-Campus, Publikationsreihe des KI-Campus, Vol. März 2023, 3/2023.

  2. Hae Seon Yun; Volha Taliaronak; Murat Kirtay; Johann Chevelère; Heiko Hübert; Verena V Hafner; Niels Pinkwart; Rebecca Lazarides

    Challenges in Designing Teacher Robots with Motivation Based Gestures

    2/2023.

  3. Elke Vogel-Adham; Susanne Ritzmann; Berit Blanc; Monica Hochbauer; Insa Reichow

    Sozio-ethische Aspekte KI-gestützter Bildungstechnologien. Empfehlungen eines Expert_innen-Workshops. Ein Dossier im Rahmen des Innovationswettbewerbs INVITE

    Deutsches Forschungszentrum für Künstliche Intelligenz; VDI/VDE Innovation und Technik GmbH; mmb Institut GmbH, 2/2023.

  4. Johann Chevalère; Rebecca Lazarides; Hae Seon Yun; Anja Henke; Claudia Lazarides; Niels Pinkwart; Verena V Hafner

    Do instructional strategies considering activity emotions reduce students’ boredom in a computerized open-ended learning environment?

    In: Computers & Education - An International Journal, Vol. 196, Pergamon, 1/2023.

  5. Kerstin Wagner; Henrik Volkening; Sunay Basyigit; Agathe Merceron; Petra Sauer; Niels Pinkwart

    Which Approach Best Predicts Dropouts in Higher Education?

    In: Proceedings of the 15th International Conference on Computer Supported Education (CSEDU 2023). International Conference on Computer Supported …

  6. Knowledge Storage Ecosystem: an Open Source Tool for NLP Results Management.

    In: Jorge Gracia; John P. McCrae (Hrsg.). Proceedings of the 4th Conference on Language, Data and Knowledge. Conference on Language, Data and …

  7. Tobias Baumgartner; Benjamin Paaßen; Stefanie Klatt

    Extracting spatial knowledge from track and field broadcasts for monocular 3D human pose estimation

    In: nature scientific reports (Sci Rep), Vol. 13, No. 14031, Pages 1-11, Springer nature, 2023.

  8. Was wirkt? Eine Literaturstudie zur Wirksamkeit von Systemeigenschaften in Mathematik-Lernumgebungen

    In: 21. Fachtagung Bildungstechnologien (DELFI) - Proceedings. Fachtagung Bildungstechnologien (DELFI-2023), September 11-13, Aachen, Germany, Pages …

  9. Xia Wang; Silke Wrede; Lars van Rijn; Joachim Wöhrle

    ICERI2023 Proceedings

    In: IATED Academy (Hrsg.). ICERi2023. International Conference on Education, Research and Innovation (ICERI-2023), Transforming Education, …

  10. Silke E. Wrede; Christina Gloerfeld; Claudia de Witt; Xia Wang

    Künstliche Intelligenz und forschendes Lernen - ein ideales Paar im Hochschulstudium!?

    In: Tobias Schmohl; Alice Watanabe; Kathrin Schelling (Hrsg.). Hochschulbildung: Lehre und Forschung, Vol. 4: Künstliche Intelligenz in der …

Management

Prof. Dr. Niels Pinkwart

Deputy Head:
Susan Beudt

Deputy in commercial-administrative matters:
Michael Dietrich

Contact


Phone: +49 30 23895 0

Deutsches Forschungszentrum für Künstliche Intelligenz GmbH (DFKI)
Educational Technology Lab
Alt-Moabit 91 C
10559 Berlin
Germany