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Publikationen

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  1. Gesche Joost; Arne Scheuermann (Hrsg.)

    Design als Rhetorik

    Birkhäuser, 2008.

  2. Bild-Sprache: Die audiovisuelle Rhetorik des Films

    ISBN 978-3-8394-0923-7, transcript Verlag, 2008.

  3. Gesche Joost; Sandra Buchmüller; Katharina Bredies

    The Gender Perspective in Cultural Probes

    2008.

  4. Wolfgang Maaß; Florian Stahl

    Content Management als Teil des Kommunikationsmanagement

    In: Miriam Meckel; Beat F. Schmid (Hrsg.). Kommunikationsmanagement im Wandel: Beiträge aus 10 Jahren mcminstitute. Pages 151-162, ISBN 3834909130, …

  5. Marco Lohse; Florian Winter; Michael Repplinger; Philipp Slusallek

    Network-Integrated Multimedia Middleware (NMM)

    In: Proceedings of ACM Multimedia 2008 (ACM MM 2008). ACM International Conference on Multimedia (ACM MM-08), October 26-31, Vancouver, Canada, …

  6. Tobias Kowatsch; Wolfgang Maaß; Andreas Filler; Sabine Janzen

    Knowledge-based Bundling of Smart Products on a Mobile Recommendation Agent

    In: Proceedings of the 7th International Conference on Mobile Business (ICMB), Barcelona, Spain. International Conference on Mobile Business …

  7. Smart Product Description Object (SPDO)

    In: Poster Proceedings of the 5th International Conference on Formal Ontology in Information Systems (FOIS2008), Saarbrücken. International Conference …

  8. CoRA--Interactive Communication with Smart Products

    In: Proc. of the 2nd European Workshop on Smart Products: Building Blocks of Ambient Intelligence. International Joint Conference on Ambient …

  9. Gunter Lassmann; Georg Rock; Matthias Schwan; Lassaad Cheikhrouhou

    Verisoft secure biometric identification system

    In: Paul J. J. Welfens; Ellen Walther-Klaus. Digital Excellence, University Meets Economy. Pages 83-97, ISBN 978-3-540-72620-3, Springer, Berlin …